tisdag 28 juli 2009

Lite bilder från mitt hem





Jag får ofta frågan om hur jag själv har det hemma och tänkte därför dela med mig. Jag är absolut ingen stilpolis och det praktiska får många gånger gå före det estetiska. Jag har två små kladdgrisar i mitt hem och tvingas därför att plocka bort sådant som jag vill ha framme. Men jag tycker om att ha ett färgglatt hem. Jag tycker fortfarande inte att jag har tillräckligt med färg hemma hos mig så cheslongen som ni ser i det gröna rummet ska få sig en ny färgglad skrud, har bara inte haft tid med mitt egna hem på en tid. Skulle även behöva köpa ny duk till matsalsbordet då minstingen har totalförstört den senaste.

4 kommentarer:

Lotten sa...

Vad fint det ser ut! Gillar alla vinklar och vrår ;-)

LeiaMia sa...

Roligt att se bilder från ditt hem också! Vilket härligt hus! Snyggt!

Fru Johnsson sa...

Hej Lisa, jag har pratat med dig tidigare men då var det i egenskap av red. för Allt om Bostad. Jag har ett personligt ärende denna gång :) Jag har nämligen hittat två fåtöljer som jag tänkte försöka ge mig på att klä om. Har du något förslag på ett vitt tyg som liknar det gamla i mönstret? Tänkte göra dem vita, både trä och tyg. Har du några tips och ideér så dela gärna med dig :)
Här finns bild på fåtöljerna: http://www.frujohnsson.blogspot.com/

Lisa Bredahl sa...

Superfina fötöljer!!! Om du vill ha tyg som ska vara exakt som det tyget som redan finns fast i vitt så tror jag att de säkert finns. Det är inte ett ovanligt mönster, kolla runt på internet efter tyger. Personligen hade jag valt ett lite modernare tyg för att det blir en rolig kontrast mot det gamla. Jag hade valt ett tyg från Camengo med massa löv på. Jag har använt det i många möbler fast i färgen rosa. Den finns även i en vitare varianr. Titta på bloggen där jag skriver om nya tyger så finns den där. Dessa tyger är även snällare att arbeta med en den typen av tyg som fåtöljen redan har.
Lycka till:)))