onsdag 29 september 2010

Varför väljer vi neutrala färger??


Hade besök av tygleverantör och frågade honom vilka tapeter och tyger som säljer bäst i Sverige och fick svaret : svart, vitt och beiga nyanser. Blir lite ledsen när jag hör detta för jag märker att många köper säkra kort när det köper inredning till sina hem. Varför är man rädd för färg?? Många säger att man tröttnar lätt på färg och det kan jag hålla med om man bara väljer att ha en specifik färg i ett rum men väljer man att inreda med fler färger är chansen liten att man tröttnar. För mig är det som en c-vitamin injektion att omge mig med härliga färger och speciellt nu när höst och regnrusk står för dörren. När jag öppnar dörren har jag inte tråkiga höstfärger omkring utan glada färger som gör mig glad och mina barn älskar alla färger och material som omger dem. Varför tror ni att de flesta väljer från den beiga tonskalan i sina hem??

5 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Det stämmer inte på mig, jag har starka färger här hemma och har alltid haft det, älskar färg.

Lotten sa...

JAg har aldrig varit neutral tror jag.... Det är precis som du skriver som vitamininjektioner. Man blir gald och pigg av färg!

Lisa Bredahl sa...

Skönt att höra att ni inte tillhör den skalan:)) Men tyvärr känns det inbland som att vi tillhör en m minoritet:((

Anonym sa...

Nu har den politiskt-mediala överklassen och den organiserade brottsligheten gjort gemensam sak mot Sverigedemokraterna. Facket och Original Gangsters. Demokratin är hotad. Då kan jag omöjligt tiga. Det är en medborgerlig PLIKT nu för alla oss som GILLAR OLIKA att slå till mot den falska vänsterns åsiktsterror, Gleichschaltungs- och diktatursträvanden.

Samtidigt känner jag mig skyldig att sprida ljus över det verkliga HIV-läget i vårt land. Mörklagt av de Mäktiga.

Vidare instiftar jag den ultimata religionen, den "metakatolska kristosatanismen".

Denna sida upp!

Lisa Bredahl sa...

OK?? förstår inte riktigt vad detta har med mitt inlägg om rädsla för färg men visst är det bra med olika. Vet inte riktigt om jag hänger med på allt du säger....